Na temelju članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (“Narodne novine”, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19 i 144/20),  članaka 54. i 101. Statuta Općine Križ (“Glasnik Zagrebačke županije” br. 11/21 i 57/23) i članka 8. Programa poticanja razvoja poduzetništva Općine Križ za 2025. godinu („Glasnik Zagrebačke županije“ br. 13/25), Općinski načelnik Općine Križ raspisuje

JAVNI POZIV za dodjelu potpore sukladno Programu poticanja razvoja poduzetništva Općine Križ za 2025. godinu

I. PREDMET JAVNOG POZIVA:

Predmet javnog poziva je dodjela potpore male vrijednosti za poticanje razvoja poduzetništva na području Općine Križ za 2025. godinu sukladno odredbama Zakona o državnim potporama (“Narodne novine” br. 47/14 i 69/17) i Uredbe Komisije (EU) br. 2023/2831 оd 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list Europske unije, 15.12.2023.).

II. DEFINICIJA POJMOVA:

U smislu ovog Javnog poziva definiraju se sljedeći pojmovi:

  1. “Potpora” podrazumijeva dodjelu namjenskih bespovratnih novčanih sredstava iz proračuna Općine Križ za sufinanciranje aktivnosti koje su predmet Javnog poziva.
  2. “Podnositelj”  je svaki poduzetnik koji podnosi zahtjev za ostvarenje potpore temeljem ovog Javnog poziva.
  3. “Korisnik” je svaki poduzetnik koji udovoljava uvjetima za dodjelu potpore.

III. PRIHVATLJIVI KORISNICI:

Prihvatljivi korisnici potpora mogu biti pravne i fizičke osobe koje su mikro ili mali poduzetnici, sukladno Zakonu o poticanju razvoja malog gospodarstva („Narodne novine“ br. 29/02, 63/07, 53/12, 56/13, 121/16), registrirani kao obrti, trgovačka društva i gospodarski subjekti koji obavljaju djelatnosti slobodnih zanimanja u sustavu poreza na dobit ili poreza na dohodak (u daljnjem tekstu: korisnici potpore).

Korisnik potpore mora ispunjavati sljedeće uvjete:

  • pravne osobe moraju imati sjedište, a fizičke osobe prebivalište na području Općine Križ,
  • u cijelosti su u privatnom vlasništvu,
  • u poslovanju su neovisni, odnosno autonomni subjekti koji nisu klasificirani kao partnerski subjekti te povezani subjekti sukladno članku 2. stavku 2. Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva („Narodne novine“ br. 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16),
  • ulaganje su izvršili na području Općine Križ,
  • imaju podmirene obveze poreza, doprinosa i drugih obveza o kojima evidenciju vodi Porezna uprava,
  • imaju podmirene sve obveze prema Općini Križ,
  • ne nalaze se u stečajnom postupku, postupku predstečajne nagodbe ili likvidacije te nisu u blokadi,
  • nisu primili potporu za isti trošak iz drugih javnih izvora.

Pravo na korištenje potpore ne mogu ostvariti korisnici:

  1. koji obavljaju neprofitnu djelatnost (udruge, zaklade, itd.)
  2. koji imaju dospjeli dug s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje
  3. koji imaju dospjeli dug prema Općini Križ
  4. koji imaju dospjeli dug na ime isplate plaće zaposlenicima
  5. koji ulažu u sljedeće namjene:

      – kockarnice, kladionice i slične djelatnosti

      – poljoprivredu, šumarstvo i ribarstvo

  1. drugi za koje se utvrdi da ne zadovoljavaju uvjete i kriterije.

IV. PRIHVATLJIVA AKTIVNOST:

Općina Križ će u 2025. godini dodjeljivati potpore sukladno Uredbi 1408/2013 i članku 6. Programa poticanja razvoja poduzetništva Općine Križ za 2025. godinu („Glasnik Zagrebačke županije“ br. 13/25; u daljnjem tekstu: Program) za sljedeću aktivnost:

MJERA 2. Potpore za povećanje konkurentnosti.

V. UVJETI ZA ODOBRAVANJE POTPORE:

MJERA 2. Potpore za povećanje konkurentnosti –  korisnici potpore mogu biti gospodarski subjekti koji posluju duže od 1 godine na datum predaje zahtjeva, a koji posluju i imaju registrirano sjedište na području Općine Križ.

Potpora se dodjeljuje za sljedeće namjene:

  • nabava strojeva, informatičke opreme i softvera, namještaja, alata i opreme, evidentiranih kao oblik imovine namijenjenih isključivo za obavljanje djelatnosti,
  • izrada web stranice te tiskanje promotivnih materijala, sudjelovanje na sajmovima i oglašavanje,
  • projektno tehnička dokumentacija za sunčane elektrane za proizvodnju električne energije na poslovnom prostoru, trošak konzultantskih usluga u svrhu istoga.

Uvjet za dodjelu potpore:

  • minimalni iznos ukupnih prihvatljivih troškova mora biti 200,00 EUR-a
  • računi i dokaz o plaćanju za prihvatljive troškove.

Intenzitet potpore iznosi:

  • 50% vrijednosti prihvatljivih troškova, a najviše do 800,00 EUR-a po korisniku.

Neprihvatljivi troškovi i aktivnosti:

  • porez na dodanu vrijednost (osim za gospodarske subjekte koji nisu u sustavu PDV-a), te sve ostale zakonom regulirane pristojbe,
  • osnivački kapital,
  • kupovina vlasničkih udjela,
  • troškovi osnivanja odnosno registracije,
  • najam opreme i vozila, uključujući nabavu opreme i vozila putem operativnog lizinga,
  • nabava vozila bez obzira na kategoriju,
  • popravak opreme,
  • carinske i uvozne pristojbe ili bilo koje druge naknade (bankovne naknade, tečajne razlike i sl.),
  • troškovi prijevoza strojeva i opreme,
  • troškovi kupovine poslovnog prostora ili zemljišta,
  • troškovi izgradnje, dogradnje i unutrašnjeg uređenja poslovnog prostora,
  • troškovi uređenja poslovnog prostora za prodaju i iznajmljivanje,
  • troškovi uređenja objekata za smještaj,
  • troškovi osoblja i vanjskih suradnika,
  • troškovi putovanja, seminara, zakupa izložbenog prostora,
  • potrošni materijal, sitni inventar, nabava sirovina/repromaterijala,
  • troškovi u vezi s djelatnosti pripreme i usluživanja pića,
  • poslovni časopisi i imenici, tiskane i elektronske verzije.

VI. OPĆI UVJETI ZA DODJELU POTPORA:

Prihvatljivo ulaganje za dodjelu potpore je ono koje kumulativno ispunjava sljedeće uvjete:

  • provodi ih prihvatljiv Korisnik,
  • odnose se na prihvatljivu aktivnost unutar mjere Javnog poziva,
  • realizira se na području Općine Križ,
  • iznos ukupnih prihvatljivih troškova ne smije biti niži od iznosa minimalnog ulaganja.
  • prihvatljivi troškovi moraju biti u skladu s Javnim pozivom i nastali u razdoblju od 01. siječnja 2025. godine do 30. lipnja 2025. godine,
  • nisu financirana iz drugih izvora Proračuna Općine Križ ili ostalih davatelja državnih potpora.
  • prihvatljivi troškovi trebaju biti podmireni u cijelosti, što se dokazuje ovisno o načinu plaćanju:
  • gotovinsko plaćanje – preslika fiskaliziranog gotovinskog računa ispostavljenog na Korisnika
  • bezgotovinsko plaćanje – preslika računa ispostavljenog na Korisnika plaćenog s poslovnog transakcijskog računa Korisnika (bankovni izvod).

VII. NAČIN PODNOŠENJA ZAHTJEVA:

Zahtjev za dodjelu potpore podnosi se Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Križ u pisanom obliku na obrascu zahtjeva kojeg izrađuje Jedinstveni upravni odjel Općine Križ.

Za potrebe ovog javnog poziva izrađeni su sljedeći obrasci:

  • Obrazac zahtjeva za dodjelu potpore za povećanje konkurentnosti.

Obrazac je dostupan uz objavljeni javni poziv na internetskoj stranici Općine Križ, www.opcina-kriz.hr ili se može preuzeti u Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Križ.

Uz zahtjev za dodjelu potpore, podnositelj prijave prilaže odgovarajuću dokumentaciju, određenu u obrascu zahtjeva i javnom pozivu.

Korisnici potpore uz svoj zahtjev za dodjelu potpore prilažu sljedeće:

  1. Presliku registracije (izvadak iz sudskog registra ili drugog odgovarajućeg registra),
  2. Presliku o otvaranju transakcijskog računa ili presliku bankovnog računa podnositelja s pripadajućim IBAN brojem,
  3. Potvrdu da nema dugovanja po bilo kojoj osnovi (potvrda nadležne Porezne uprave),
  4. Izjavu o dobivenoj potpori za istu svrhu iz drugih izvora (sastavni dio Obrasca),
  5. Izjavu o nepostojanju dugovanja (sastavni dio Obrasca), 
  6. Preslike računa za provedeno ulaganje.

VIII. POSTUPAK DODJELE POTPORE MALE VRIJEDNOSTI I REDOSLIJED OBRADE ZAHTJEVA:

Postupak dodjele potpore predstavlja sveobuhvatni postupak odobravanja potpore koji provodi Jedinstveni upravni odjel Općine Križ i sastoji se od sljedećih koraka:

  1. Podnošenje potpisanog zahtjeva za dodjelu potpore s pripadajućom dokumentacijom,
  2. Administrativna kontrola i obrada zahtjeva za dodjelu potpore,
  3. Po potrebi, obavještavanje podnositelja o potrebi za dopunu/obrazloženje/ispravak,
  4. Administrativna kontrola i obrada dopunjenih/ispravljenih zahtjeva za dodjelu potpore,
  5. Donošenje Odluke o dodjeli potpore male vrijednosti, s najvišim iznosom potpore,
  6. Izdavanje Zaključka o odbijanju zahtjeva za potporu zbog neprihvatljivosti/ nepravovremenosti ili Zaključka o odbacivanju zahtjeva za potporu zbog nedostatnosti sredstava,
  7. Isplata potpore,
  8. Kontrola na terenu.

IX. NAČIN OBRADE ZAHTJEVA I RASPODJELE SREDSTAVA:

Postupak obrade podnesenih zahtjeva provodi Povjerenstvo za potpore razvoja poduzetništva na području Općine Križ (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje imenuje Općinski načelnik Općine Križ. Povjerenstvo može, po potrebi zatražiti i dodatnu dokumentaciju radi jasnijeg obrazloženja zahtjeva korisnika potpore.

Zahtjevi se rješavaju prema redoslijedu zaprimanja i do utroška proračunskih sredstava.

Na osnovu provedenog javnog poziva i kontrole pristiglih zahtjeva, a na prijedlog Povjerenstva Općinski načelnik Općine Križ donosi Odluku o dodjeli potpore male vrijednosti.

Potpore se dodjeljuju u skladu s raspoloživim sredstvima do iskorištenja istih.

Korisnik potpore dužan je omogućiti davatelju potpore kontrolu namjenskog utroška dobivene potpore.

Korisnik koji nenamjenski utroši potrebna sredstva, dužan je odobrena sredstva vratiti i gubi pravo sljedeće tri godine na poticajna sredstva Općine Križ.

X. NAZIV I ADRESA TIJELA KOJEM SE ZAHTJEV PODNOSI:

OPĆINA KRIŽ, Trg Svetog Križa 5, 10314 Križ, s naznakom “ZAHTJEV ZA POTPORU PODUZETNIŠTVU – ZA POVEĆANJE KONKURENTNOSTI“ ili na info@opcina-kriz.hr.

XI. VRIJEME TRAJANJA JAVNOG POZIVA:

Javni poziv je otvoren do 30. lipnja 2025. godine odnosno do iskorištenja sredstava.

XII. INFORMACIJE:

Jedinstveni upravni odjel Općine Križ, tel. 01/2831-510; 01/2831-519.

Detaljnije informacije o potpori za poticanje razvoja poduzetništva na području Općine Križ za 2025. godinu, za povećanje konkurentnosti, kao i obrazac zahtjeva dostupni su na službenoj internetskoj Općine Križ  www.opcina-kriz.hr.

Podijeli na društvenim mrežama
Skip to content